Viestintä: vilkasta uutisointia, tapahtumia ja raportointia

Vuonna 2022 kerrottiin asiantuntijoidemme työstä lukuisten uutisten ja blogitekstien avulla (yhteensä lähes 100 kpl) ja aloitettiin kaksi uutta juttusarjaa. ”Duunissa Soccassa” -sarja esitteli yksittäisten asiantuntijoidemme työtä ja Uudenmaan osaamiskeskusyhteistyön blogisarja avasi tiivistyvää Uusimaayhteistyötä eri toimintakokonaisuuksien näkökulmista.

Uusimaayhteistyö näkyi myös tapahtumien markkinoinnissa ja uutisoinnissa, laajensimme molempia myös muun Uudenmaan alueelle. Esimerkeiksi voi nostaa sosiaalisen kuntoutuksen ja ikäihmisten palvelujen kehittämisen GeroMetron työpajat ja seminaarit, jotka järjestettiin osin livetilaisuuksina ja osin etätoteutuksina. Tulevaisuuden lastensuojelu -hankkeen ja Lastensuojelu lapsen etuna (ETU) -tutkimuksen webinaareihin kutsuttiin osallistujia koko Etelä-Suomen alueelta. Tapahtumien ja tilaisuuksien järjestämisessä viestintä tuki hanketyöntekijöitä webinaarien toteutuksessa, markkinoinnissa ja uutisoinnissa.

Vuotta 2022 leimasivat myös isojen, valtakunnallisten tapahtumien järjestäminen. Elokuussa järjestimme yhdessä Verson ja Sosiaalitaidon kanssa valtakunnalliset osaamiskeskuspäivät oske-toiminnan 20-vuotisjuhlien kunniaksi ja valmistelimme valtakunnallisia aikuissosiaalityön päiviä huhtikuulle 2023.

Somessa jatkoimme viestintää Facebookissa ja Twitterissä.

Vuonna 2022 päättyi useampi pidempi kehittämiskausi. Verkkomuotoiset loppuraportoinnit valmistuivat Ikäihmisten palvelujen GeroMetrossa ja Tulevaisuuden lastensuojelu -hankkeessa. Myös pääkaupunkiseudun sosiaalisen kuntoutuksen kartoituksen raportointia työstettiin.

Viestinnässä tapahtunutta

(suluissa luvut vuodelta 2021)
  • Verkkosivuillamme käyntejä vuodessa 56 000 (98 000), kävijöitä 35 200 (62 000) ja katsottuja sivuja 146 060 (212 000)
  • Teimme tai olimme mukana yhdeksässä kannanotossa ja eduskuntakuulemisessa.
  • Kirjoitimme 95 (64) uutista ja blogia verkkosivuillemme.
  • Soccan Facebook-sivuilla 2230 (2050) seuraajaa
  • Twitterissä 267 (67) seuraajaa